ISPOVEST No 43 (Kvartet paradoksa)



I

Vi ste zaista izuzetna osoba. Cenim vaše znanje pokazano u oblasti koja me zanima. Prema vama osećam duboko poštovanje, koje se pomalo graniči sa ljubavlju. Ali, divljenje svakako ne očekujte od mene. Nikada se ne zadivim nečemu parcijalnom, a Vaše znanje je, moraćete to i sami priznati, ipak samo deo celine koja se zove život.

Vi meni, naravno, ne persirate. Po godinama sam mnogo mladja od Vas, stoga smatrate da bi ono bilo nesuvislo. Medjutim i pored gramatičke razlike u ophodjenju, Vi ponekad otvorite dušu govoreći o sebi. Možda time pokušavate da uspostavite bliskost? Pa ja Vam i persiram da ne bi smo prekoračili granicu poslovnosti!


II

Vi ste veoma interesantan momak. Tako mlad, a tako ugladjen! Vaše ophodjenje ukazuje na gospodina po rodjenju, bez obzira na poreklo. Rodjeni ste u Hrvatskoj? Sigurno je Vaša pra baka bila austrougarska plemkinja. To se jednostavno oseća u Vašoj krvi.

Da, prešli ste, gospodski, preko mog predloga da predjemo na "ti", kao da nije bio ni izrečen. A ja volim da se družim sa mladima, bez obzira na nominalni broj godina koje imam. Valjda se svi u zrelom dobu zanose mišlju da su mladji nego što zapravo jesu.

Ipak, u Vašim očima nazirem požudu. Slutim da se, persirajući, branite od sebe samog. A zar ne bi bilo zanimljivo da postanemo intimni, a ipak nastavimo da persiramo jedno drugom?


III

Pravi si gospodin, nema šta. Ugladjeni maniri lepršaju oko tebe kao praznične zastave. Svaka tvoja rečenica je doterana, prava fraza! Kako samo otmeno držiš šoljicu, dok laganim gutljajima ispijaš svoju popodnevnu kafu.

Prešao si nenametljivo na "per-tu", valjda s namerom da mi se približiš. I verujem da si bio užasnut kada sam na naš prvi sastanak došla odevena u farmerice i sa patikama na nogama.

Možeš da mi ne persiraš, ali to ništa neće promeniti. Nas dvoje smo vasionama udaljeni jedno od drugog.


IV

Kakvu kafu pijem? Bez persiranja, svakako. Pustimo te formalnosti ako želiš da ostvarimo pravi odnos dva ljudska bića. Svako poštovanje mojih godina samo stvara jaz medju nama. Ako su godine toliko važna stvar, zašto onda ne poštuješ, recimo, jedan hrast? On je svakako mnogo stariji od mene.






.

No comments:

Post a Comment