Razum & seks

Osećam se grozno. Ponižena sam. On je došao, uz izvinjenje ostao relativno kratko, a zatim krenuo dalje, izgovarajući se nagomilanim obavezama. Kao da one nisu mogle da se odlože!

Poljubila sam ga na rastanku poljubac u početku letimičan, ubrzo se pretvorio u strastven i dug poljubac. Ubrzo smo završili na kuhinjskom stolu. Medjutim, ja sam se upravo spremala da zaplovim predelima beskraja, i pored neudobne, tvrde podloge, on je već bio gotov.

Sada sam očajna i besna. Takav odnos za mene je upravo ponižavajući.

Ponašaš se kao razmaženo dete kome su upravo oteli igračku i ono vrišti iz sveg glasa zahtevajući da mu je vrate.

Seks, bez obzira koliko kratko trajao, uvek predstavlja obostrano predavanje, naravno u onoj meri u kojoj su učesnici otvoreni jedno prema drugom. Kvalitet seksa ne može da se meri dužinom njegovog trajanja, već intenzitetom doživljaja. Dug seks, vremenski mereno, može da predstavlja odraz rutine, gde razum učestvuje u velikoj meri, kvareći svojim prisustvom čitav doživljaj.

Ako za vreme vodjenja ljubavi razmišljaš o sasvim drugim stvarima, odnosno čitav doživljaj svedeš na nivo odsutnog gledanja televizijskog programa, onda je bolje da seksualnu igru niste ni započinjali. Dugotrajan seks u takvom stanju svesti donosi više nelagodnosti nego što predstavlja prijatnost. Razum tada procenjuje telesnu udobnost i sasvim sigurno će u tom, za telo ipak neprirodnom položaju pronaći da nešto smeta. Tako će te zaboleti noga ili ruka, a da je konkretan seksualni odnos na kuhinjskom stolu potrajao, uz racionalizovan pristup, vrlo brzo bi osetila da je podloga tvrda i da ti je kičma nažuljena. Pod uslovom da su svi elementi udobnosti zastupljeni, sam snošaj izazvao bi iritirajuće bolan osećaj, koji bi se pretvorio u upalni proces.

Obzirom da si bila u ekstatičnom stanju svesti svi ovi problemi nisu se javili, medjutim tvoj razum je našao način da preuzme ulogu kontrolora, pa je tako nerealnim očekivanjem od spontanog spajanja napravio problem. Nema razloga da se osećaš poniženo. Seksualnu igru si ti sama inicirala, onda kada joj nije bilo vreme. Nisi ispoštovala njegove obaveze, a samim tim ni njega samog, a za uzvrat očekuješ da on ispoštuje tvoje želje. Zaista, ovo je stav razmaženog deteta, ali nisi jedina koja tako reaguje u sličnim situacijama.

Kako razum može da se umeša u seksualni doživljaj?

Duhovna evolucija svesti ka čoveku podrazumevala je njeno fokusiranje u veoma jasno i diferencirano polje, koje predstavlja razum. Razum je dat radi prepoznavanja i razlikovanja iskustava, odnosno u čovekovom slučaju radi povezivanja odredjenih činjenica logikom, čime se stvara odredjeno mišljenje, odnosno odredjena slika sveta kao celokupnost okruženja. Sa, aspekta razuma seksualni doživljaj predstavlja iskustvo koje, ako se ponavlja, a ponavlja se, postaje već doživljeno iskustvo i samim tim gubi se njegova draž. Medjutim, pošto je ovo iskustvo van domena razuma, ono nikada ne može biti prevazidjeno u suštinskom smislu. Ipak, razum se svim silama trudi da valjano obavi sopstvenu dužnost, pa se tako meša i tamo gde mu nije mesto.

Sekundarna ličnost je takodje projekcija razuma i predstavlja kategoriju dozvoljenog, odnosno poželjnog ponašanja. Pri prvom ili prvim seksualnim kontaktima Sekundarna ličnost se trudi da bude dominantna, iako se pravo privlačenje i prepoznavanje dogodilo na nivou Primarnih ličnosti. Stoga se svaka osoba trudi da pri upoznavanju ostavi što bolji utisak, odnosno prikaže se u što boljem svetlu, uglavnom naučenih osobina. Isto se dešava i pri prvim seksualnim kontaktima. Neosvešćene osobe više će pažnje pokloniti svom fizičkom izgledu, držanju tela i izgovorenim rečenicama, nego što će se zaista prepustiti doživljaju potpunog predavanja i spajanja. Uz dodavanje sujete, koja je štit lažnom ispoljenju više uživanja izazvaće efekat koji se ostavlja na onog drugog, nego samo uživanje u doživljaju.

Dalje, želja da se ostavi što bolji utisak u javnosti, a naročito u očima druge osobe, donosi potrebu da se bude najbolji po svaku cenu. Uložen trud u čitav odnos krajnje je besmislen, jer sve je to na kraju kreacija razuma, koji Primarno može samo da nasluti, ali ne i da definiše, jer jednostavno ne može da ga obuhvati.

Žena se često, pri prvim seksualnim kontaktima, opterećuje time šta će njen partner misliti o njoj, odnosno da li će nekome reći šta se zbivalo, što će joj spustiti ugled ne samo u njegovim očima već i u očima javnosti. Usled jakog dejstva razuma, a on je svakako prisutan u ovoj situaciji, Sekundarna ličnost postaje dominantna, blokirajući Primarnu ličnost u potpunosti i seks se u takvoj situaciji svodi na puku gimnastiku gde razum ili blokira ili kontroliše svaki pokret.

U rutiniranom bračnom seksu ili dugoj vezi koja je poprimila izvesne karakteristike braka, energije ljubavnika postaje asimilovano iskustvo, što razumu ostavlja prostor za delovanje. U tako stvoren prostor može se smestiti bilo šta, a najčešće su to nedovršene ili planirane kućne obaveze.

Ima li mogućnosti razumom eliminisati razum?

Mogućnost postoji naravno, mada je njeno ostvarenje relativno teško. Na prvom mestu neophodna je svesnost o čitavom procesu, a ona je jedino moguća kada razum počne da posmatra sebe samog u pokušaju razumevanja. Dobar način za kontrolu razuma za vreme trajanja seksualnog odnosa je njegovo upošljavanje. Pokušaj da se skoncentrišeš na sam osećaj uživanja, kada god osetiš da ti je razum odvukao pažnju na drugu stranu. Koncentrišući se na čulni utisak, ti automatski prelaziš na ravan primarnog delovanja, jer čula spadaju u domen Primarne ličnosti, a onda je potreban mali trik prepuštanja delovanju čula, slično održavanju ravnoteže.

Naravno, pre toga je bilo potrebno odbaciti sva sekundarna delovanja, u smislu blokiranja neometanog ispoljenja sopstvenosti. Ako si već gola u krevetu sa datim muškarcem, zar je važno šta će on misliti o tebi kasnije ili da li će nekome reći šta se dešavalo medju vama? Dobar utisak u javnosti ostavlja se ličnim pojavljivanjem i ličnim stavom, a ne tudjom pričom o tome da li si imala intimne odnose ili ne.

Da rezimiram, vraćajući se na početak. Okolnosti u kojima se seks dešava, kao i vreme njegovog trajanja, marginalna su pojava, mada neophodna kao uslov njegovog postojanja. Jedino bitno je biti svestan šta zapravo radiš, u cilju spontanog prepuštanja iskonskom spoju. Sve ostalo nema draži niti važnosti koju tvoj sopstveni razum pokušava da prida.

Opusti se i uživaj onoliko koliko uživanje može da traje.

No comments:

Post a Comment