Erotika ili pornografija?

Obučena sam u crni, čipkasti korset i čarape sa halterom. Čekam ga da se pojavi, sa namerom da ovakvom pojavom probudim još jaču želju u njemu. Medjutim, na moje iznenadjenje i delimično ogorčenje, on uopšte nije reagovao na moj izgled! Čini mi se da sam mogla da obučem bilo šta, njegova reakcija bila bi ista. Na moj otvoreni komentar o tome, odgovor je bio da ga ne uzbudjuje moja "turbo folk provokacija".

Koliko ja znam, crno rublje se smatra izazovnim i poželjnim. U čemu je stvar?

Crno rublje daje kontrast belini kože ističući je, kao što i koža zauzvrat ističe konture rublja. Medjutim, isti efekat, što se kontrasta boja tiče, može da postigne bilo koja druga tamnija boja, zelena ili braon, na primer. Upliv crnog rublja, kao simbola erotike, donela je porno industrija, gde je naglasak stavljen na sve detalje koji imaju veze sa seksom.

Njegova reakcija je potpuno na mestu. Oblačenje bilo čega, što bi trebalo da bude atraktivno, predstavlja jasnu manifestaciju Sekundarne ličnosti, koja ima potrebu da se menja ulepšavanjem ili doterivanjem. Pozitivna strana atraktivnog rublja je u njegovoj simbolici, koja je višeznačna.

Prvo, žena koja nosi čipkasto rublje pokazuje da uživa u seksu i da je skoro svakog trenutka spremna za njega. Dalje, čipka je providna i samo delimično skriva telo, za razliku od svakodnevne garderobe. Svilenkasti materijali, od kojih je sačinjeno erotsko rublje, primljivi su za dodir, istovremeno simbolišući ženinu suštinu koja je meka, nežna, lepršava i prozračna. Ipak, žena svesna sopstvene suštine, ona koja je u samoj svojoj biti žena, zaista može da obuče bilo šta, ništa se značajno neće promeniti.

Šta je erotika, a šta pornografija?

Erotika je ono polje u svesti koje čini prelaz izmedju Sekundarnog i Primarnog plana, "ničija zemlja", i to isključivo na relaciji muškarac - žena. Meditacija je takodje obitavanje na "ničijoj zemlji", odnosno transformacija i adaptacija svesti sa Primarnog (svakodnevnog) na Sekundarni plan povišene svesti. Medjutim, u meditaciji nema erotike, jer čovek meditira sam. Ipak, meditanti mogu da uoče sličnost izmedju meditativnog stanja svesti i svesti blago opijene erotikom, jer razlika svakako postoji. 

Erotika predstavlja lagano budjenje Primarne ličnosti, otkrivanje Neizrecivog kroz snoliko doživljavanje realnosti. Erotiku donosi magnetni fluid razliven kroz polje koje obuhvata svest oba učesnika istovremeno. Ona je pogled i dodir, reč i poljubac i sve to istovremeno i posebno.

Koliko erotika ima veze sa zaljubljenošću?

Erotika predstavlja prvi impuls privlačenja, unutrašnje prepoznavanje. Sa zaljubljenošću ima veze utoliko što je u pitanju neverbalna komunikacija kroz medjusobnu razmenu energije. Ona može da bude preduslov strasti, odnosno zaljubljivanja, ali ne mora. Obzirom da je predeo "ničije zemlje" ona je ipak više vezana za polje razuma, koji u svakom trenutku može da je zauzda, odnosno vrati svest na uobičajenu frekvenciju. Neadekvatan muškarac, po proceni tvog razuma, koji te je privukao, a o kome smo već pisali, delovao je erotski provokativno na tebe. Da nije osetio granicu do koje se sme ići ili da ju je prekoračio bez dozvole, tvoj razum bi reagovao munjevitom brzinom i ti bi se potpuno i neopozivo povukla, a erotika bi se pretvorila u uvredu. Majstorstvo udvaranja upravo se ogleda u veštini balansiranja na nesigurnom terenu erotike.

Erotika, kao maglovito polje privlačnosti, ukoliko se vešto održava u ravnoteži, veoma brzo dovodi do budjenja želje i aktiviranja strasti, a to je već prag zaljubljenosti.

Striptiz je klasična erotska igra, igra postepenog i laganog budjenja strasti sa neizvesnim završetkom. Neizvesnost je simbol beskraja, odnosno Primarnog, koje je Apsolut. Otuda igra laganog svlačenja aktivira budjenje Primarnog i svojstvena je samo ženama, koje simbolično i predstavljaju otelotvorenje Primarnog. Muški striptiz je ipak samo pomodarstvo, a efekat se postiže jedino refleksijom na relaciji muškarac - žena.

Pornografija, s druge strane, predstavlja racionalizovanu erotiku, pokušaj razuma da oponašanjem Primarnog svesno izazove seksualnu želju u nekoj osobi.

Kako onda porno filmovi uspevaju da probude seksualnu želju u onome ko ih gleda?

U pitanju je aktiviranje šablona svesti direktnom asocijacijom. Kod odrasle osobe pokreti seksualne igre direktnom asocijacijom aktiviraju strast, kao refleksni odgovor na već jednom doživljeno iskustvo. Kako je iskustvo seksa odlika Primarnog plana, tako ono ne može biti asimilovano u potpunosti od strane razuma, kao bilo koje drugo iskustvo. Istovetan proces se dešava kada poželiš da pojedeš nešto kiselo. Sama pomisao ili pogled na kiseli zalogaj izazvaće pojačano lučenje pljuvačke. Tako i pogled na scenu seksa izaziva refleksnu reakciju želje za seksom.

Vodjenje ljubavi za vreme trajanja porno filma pomalo podseća na učestvovanje u grupnom seksu. Da li je grupni seks erotika ili pornografija?

Ako erotiku definišemo kao Primarno, tada je pornografija Sekundarno. Pitanje je na mestu, ali odgovor zavisi od nivoa postavljenog pitanja. U starom veku, kada su orgije i bahanalije izvodjene kao ritualni obredi, grupni seks je predstavljao erotiku, jer spontano se pratio osećaj budjenja Primarnog. U današnje vreme, egzibicija grupnog seksa ili dogovorene razmene partnera, već predstavlja pornografiju jer u pitanju je nasilno slamanje normi, koje je postavila civilizacija kroz Sekundarnu ličnost. Seksualni moral duboko je ukorenjen u svesti modernog čoveka, onemogućavajući spontano praćenje unutrašnjeg erotskog impulsa i njegovu realizaciju.

Poznajem čoveka koji je preokupiran porno časopisima. Čini mi se da više uživa u samozadovoljavanju uz provokativan tekst ili sliku, nego u samom odnosu sa ženom.

U pitanju je navika svesti direktno vezana za seks. Razum je, dugotrajnim ponavljanjem, stvorio refleks najlepšeg uživanja, stoga nije ni malo čudno što on tako reaguje. Isto se dešava sa ženama koje su naučile da orgazam doživljavaju masturbacijom. Njih ni jedan seksualni odnos ne može da zadovolji kao što to može onanija.

Koja je razlika izmedju provokativnog i vulgarnog?

Provokativno, u erotskom smislu je igra zavodjenja, svesno kontrolisana razumom, gde je povlačenje izvesno, ali je neizvestan dalji tok dogadjanja. Vulgarno je takodje igra zavodjenja, ali sa otvorenom i jasnom namerom, bez mogućnosti povlačenja. Vulgarno (Sekundarno) je pravi napad na Primarno i zato se druga strana obično povredjeno povlači. Da li će neki gest biti vulgaran ili provokativan, zavisi prvenstveno od trenutnog nivoa svesti učesnika. Ako su nivoi neuskladjeni, provokaciju jedne strane druga strana će doživeti kao vulgarnost.

U zadnje vreme preplavljeni smo slikama poluobnaženih žena koje reklamiraju proizvode, koji realno nemaju veze sa seksom, na šta otvoreno asocira njihova pojava.

Seksualna konotacija često je veoma vešto prikrivena. Recimo, lepe devojke su obavezan deo reklame za automobil. Dobri, automobili su skupi, mogu ih imati samo imućni muškarci, koji samim tim mogu da zadovolje ženinu potrebu za materijalnim. U suštini, u pitanju je suptilna manipulacija razuma potrošača koji gleda reklamu. Lepe žene simbol su seksa. Žena je simbol uživanja. Proizvod koji reklamira žena je simbol uživanja.

Ipak su preterali.

Oponašanje Primarnog, od strane Sekundarne ličnosti, uvek ga izvitoperi i rezultat je jadan. Medjutim, malo ko zapaža efekte racionalizacije Primarnog, jer malo ko i razume njegovo postojanje.

No comments:

Post a Comment